Zespół Szkół Zawodowych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Oleśnicy

Rekrutacja 2022/2023(oferta edukacyjna szkoły)

Dla kandydatów

Wycieczka edukacyjna do Złotego Stoku i Jaskini Niedźwiedziej

Wyjazd na Uniwersytet Przyrodniczy

• poznanie metod badawczych w dziedzinie biologii
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się mikroskopem

Wyjazd w Kotlinę Kłodzką

• rozwijanie kompetencji przyrodniczych
  • zapoznanie z formami ochrony przyrody na Dolnym Śląsku

Wycieczka edukacyjna do Złotego Stoku i Jaskini Niedźwiedziej

W dniu 25 marca 2011 r. w ramach projektu „Dolnośląska szkoła liderem projakościowym zmian w polskim systemie edukacji ” uczniowie Liceum Profilowanego z klas I i II ZI pojechali na wycieczkę edukacyjną do Kotliny Kłodzkiej.
Przez całą drogę towarzyszyła nam grupa młodzieży z Ząbkowic Śląskich oraz p. Danuta – nasz pilot. Przy okazji w Ząbkowicach Śląskich zobaczyliśmy jedyną w Polsce Krzywą Wieżą odchyloną od pionu o 1,5 metra.
Pierwszym etapem naszej podróży był Złoty Stok i zwiedzanie „Sztolni Gertruda”. Zobaczyliśmy tam piękny jedyny w Polsce udostępniony dla turystów wodospad podziemny, przeszliśmy Chodnikiem Śmierci i wykopaliśmy pierwsze w swoim życiu diamenty.
Po wyjeździe z kopalni „Pomarańczowym Tramwajem” zjedliśmy przepyszny obiad i bogatsi o pamiątkowa „złotą” monetę wyruszyliśmy w dalszą trasę.
Po niedługim czasie dojechaliśmy do Kletna. Aby dojść do naszego celu – „Jaskini Niedźwiedziej” przeszliśmy szlakiem prowadzącym na Masyw Śnieżnika Kłodzkiego.
Jaskinia wywarła na nas wielkie wrażenie. Poznaliśmy Niedźwiedzia Jaskiniowego (wprawdzie tylko w formie szkieletu), dowiedzieliśmy się jakie zwierzęta żyły w niej kilkaset lat temu, a także zobaczyliśmy jak tak naprawdę wygląda jaskinia. Szczególnie zachwyciła nas Sala Pałacowa, w której poznaliśmy główne formy naciekowe oraz zaułek zwany Biwakiem.

Zauroczeni pięknem przyrody udaliśmy się do Lądka-Zdrój. W zabytkowej pijalni wód zakładu przyrodoleczniczego „Wojciech” spróbowaliśmy wód mineralnych ze źródła Marii Skłodowskiej – Curie. Zwiedziliśmy również barokowy kościół pod wezwaniem Narodzenia NMP.

Wieczorem nasz dzień pełen przygód dobiegł końca, a my zmęczeni wróciliśmy do domu.